nedeľa 19. októbra 2014

Kto chce štrikovať papuče?!

V dnešnom príspevku by som sa chcela vyjadriť k našej vzdialenejšej budúcnosti. Ako sa hovorí, tak predpovedať je ťažké a najmä ak ide o budúcnosť. Niektorí ľudia totiž nemajú jasno ani v tom, čo budú robiť zajtra.

Nedávno som išla po meste a zastavila ma babka, ktorá predávala štrikované papuče. Začala sa mi sťažovať, že má dôchodok 140€. Možno mi to karma vráti, ale pletené papučky som  nepotrebovala. To, že potom dostala amok a začala vrešťať, nech ma čím skôr trafí šľak, tak to už je druhá vec. No a potom som si niečo uvedomila. Ja predsa nechcem na staré kolená žiť z almužny a nútiť ľudí, aby si odomňa kúpili papuče. Bože, veď ja by som ich ani nevedela uštrikovať, takže by som bola už úplne nahratá.

Týmto by som vlastne chcela povedať, že je predsa len dobré odkladať si už teraz nejaké to euro na lepšiu budúcnosť. Neviem ako vy, ale ja si namiesto papúč vyberám cestovanie minimálne ako rakúski dôchodcovia.

V prvom rade si musíme uvedomiť, z koľkých financií sme schopní mesačne vyžiť a koľko si môžeme odložiť bokom, aby sme na nich dlhšie nesiahli. Je mi úplne jasné, že jednotlivec, ktorý zarába viac si môže aj viac odložiť, ako napríklad štvorčlenná rodina.

Ja osobne som momentálne schopná si odkladať 20% z výplaty, čo je cca tých 56€/mesačne. Jasné že ma to štve, keď si za tie peniaze môžem ísť niekam sadnúť alebo si kúpiť niečo na seba, ale niééé, ja si ich namiesto toho odložím na svoju budúcnosť! No som ja normálna? Samozrejme že som, veď raz to ocením a budem si strašne moc užívať. Už teraz sa na to teším. Ale nebojte, mám to vyrátané a aj teraz som si schopná robiť si radosť. Nie je to tak, že teraz chodím otrhaná, hlavne že na starobu budem bohatá, to určite nie.

Rada by som Vám predstavila jednu stránku, kde si presne môžete vypočítať za koľko rokov môžete ísť do dôchodku. Dúfam, že dopadnete lepšie ako ja, lebo mne to vyšlo až o nejakých 50 rokov, ale keďže študujem, tak inak to zatiaľ nejde.

Určite Vás zaujíma, ako ste na tom vy, tak si kliknite na stranku networthify a zadajte si tam svoje údaje nasledovne:

    1. riadok = celkové ročné príjmy
    2. riadok = celkové ročné úspory 
    3. riadok = celkové ročné výdavky
    4. riadok = % z príjmov
    5. riadok = suma, ktorú máte už teraz nasporenú

A ako bonus, keď si rozkliknete „show more options“, tak si môžete zadať aj ročný výnosv %-tách a %-tá, koľko so zarobených peňazí budete ročne používať. Po tomto všetkom Vám to vyhodí, že za koľko rokov nemusíte pracovať a peniažky sa Vám budú len tak sypať. Tak čo, dopadli ste lepšie ako ja?


Ako môžete vidieť nižšie na tej škále, tak sa tam nachádza prieskum z roku 2008. Na moje počudovanie si v Indii dokážu odkladať najviac, a to až 32% zo svojích príjmov. A napríklad v takom UK sú to len 2%. Môžete sa zamyslieť o tom, na ktorej časti škály by ste sa ocitli práve vy a či si už teraz budete nejaké to euro odkladať pre lepšiu budúcnosť.


Tak znovu o dva týždne :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára