sobota 8. novembra 2014

Šetri, investuj a stanov si cieľ!

Ďalšia časť blogu je venovaná tým zvedavejším z mojich známych aj neznámych, ktorých zaujíma môj osobný rozpočet. Máme tu jedenásty mesiac v roku, a ten je pre mňa výnimočnejší ako pominulé roky. Po prvýkrát som si totiž poslala na svoj sporiaci účet 20% z mojej výplaty. Tento mesiac mi to vyšlo 56€. Samozrejme, že táto čiastka bude pohyblivá, keďže niekedy na brigáde odrobím viac a inokedy menej. Tí zdatnejší v matematike si vedia z % dokonca aj vypočítať, koľko zarába chudobný študent. 

Vždy, keď si začneme odkladať nejaké to €uro, tak aspoň v mojom prípade je veľmi podstatné určiť si cieľ, prečo toto všetko vlastne robím a na čo tie peniaze chcem vo vzdialenejšej budúcnosti využiť. Kebyže neviem kvôli čomu si odtrhávam od hu.., pardon, úst, tak ma to asi veľmi rýchlo prestane baviť. 

Stotožňujem sa s názorom, že keď už sa odhodláme neminúť všetko do posledného centu, tak je dobré nie len sporiť, ale aj investovať. A ako sa píše v jednej múdrej knihe, ktorú Vám určite časom predstavím, tak sa musíme naučiť to, aby peniaze pracovali pre nás a nie my pre peniaze. Jasné, s mojimi pár €urami sa ešte nedajú zatiaľ robiť veľké veci, ale nejak predsa treba začať, nie?! 

Mojim najbližším cieľom je si hneď po odkladaní  20% našetriť 500€. Bude to trvať síce okolo trištvrte roka, ale na dobré sa oplatí počkať. Keďže banky neponúkajú veľké úroky na sporiacich účtoch, tak to z dlhodobého hľadiska asi nebude to najlepšie. Pol tisíca €ur práve preto, lebo je to rozumná čiastka, s ktorou sa oplatí investovať do dividénd, o ktorých sa viac dozviete v samostatnom článku. V skratke - je to dobrá investícia. 

A čo potom? V tom, čo bude nasledovať po dostatočnom našetrení mám úplne jasno. Momentálne sa najviac prikláňam k tomu, že chcem cestovať a písať zaujímavejší blog ako o tom, či mám alebo nemám peniaze. Napríklad na štýl môjho cestovania u protinožcov v blogu travelingalalenka.blogspot.sk  Keď sa veľmi zasnívam, tak dokonca vidím aj vlastnú knihu, nie len internetové príspevky. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť, ale aktuálne ma práve táto myšlienka povzbudzuje k tomu, aby som si odpustila jednu kávičku mesačne. 

Vy už máte stanovené ciele? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára